Tècnic/a d’acollida – 10/03/2020

37'50 hores setmanals

Funcions i Tasques a desenvolupar

  • Contribuir als objectius de centre / àrea i participar en les activitats de centre, respecte de el programa.
  • Garantir un marc de coordinació amb la resta de professionals, afavorint el treball en equip i la integralitat en la intervenció.
  • Aconseguir una bona satisfacció de les persones beneficiàries.
  • Vetllar pel bon estat dels dispositius d’acollida del programa, realitzant visites de forma regular.
  • Donar suport als beneficiaris de primera fase en la localització d’habitatges en arrendament per accedir a la segona fase de l’itinerari.
  • Assistir i convocar Reunions grupals / individuals de supervisió i / o seguiment relacionades amb el manteniment dels dispositius i la convivència de les persones beneficiàries allotjades en dispositius d’acollida.
  • Suport en l’elaboració de la planificació de la intervenció a realitzar en l’itinerari individualitzat d’integració de les persones beneficiàries, que comporti la cobertura de necessitats bàsiques i la millora en la situació individual / familiar.
  • Supervisió i assessorament a les persones beneficiàries del programa sobre aquelles activitats relacionades amb la vida diària, necessàries per a la seva atenció personal o familiar.
  • Informar les persones beneficiàries sobre normes i compromisos relatius als seus drets i deures en els dispositius d’acollida.
  • Informació, Orientació i Assessorament a persones beneficiàries sobre drets i recursos
  • Planificació, realització i avaluació de tallers específics de contextualització i habilitats socials, convivència intercultural, economia domèstica, higiene personal, neteja, hàbits alimentaris, planificació familiar i cura de menors, etc. dirigits a persones beneficiàries.
  • Derivació i / o canalització de les demandes als recursos més adequats quan sigui procedent.
  • Fomentar la participació i desenvolupament en activitats de lleure, esportives i de lleure de les persones beneficiàries.
  • Detecció i seguiment en coordinació amb l’equip interdisciplinar de casos d’especial vulnerabilitat (salut mental, víctimes de violència, violència de gènere, violència domèstica, TRACTA, menors en risc, persones amb edat avançada, discapacitat, etc …)
  • Realització d’acompanyaments, en cas que es valori necessari, per a la consecució d’objectius i tasques vinculades a l’itinerari d’integració pactat conjuntament amb les persones beneficiàries.
  • Assessorar, col·laborar, i / o acompanyar a les persones beneficiàries en les gestions necessàries per a l’accés i ús de serveis bàsics: educatius, sanitaris i socials.
  • Derivació a recursos interns / externs, segons les necessitats de l’itinerari.
  • Promoure la salut física i psicosocial de les persones destinatàries de el programa.
  • Planificar i gestionar l’adequada sortida de les persones beneficiàries de el programa, i continuar el seguiment de les mateixes en cas que sigui necessari, sempre que no es tracti de renúncies o baixes obligatòries del programa.
  • Col·laboració amb la realització de propostes d’activitats i actualització de diagnòstics per a l’elaboració de projectes relacionats amb el programa.
  • Elaboració d’informes i memòries a petició de centre o de l’Àrea d’Acollida i Protecció Internacional, relacionats amb el programa i / o els seus beneficiaris / es.
  • Realització de trasllats de les persones beneficiàries de el programa.
  • Detecció de possibles casos d’TRACTA d’éssers humans en el marc de el programa.
  • Seguiment, acompanyament i derivació de possibles casos de tràfic d’éssers humans, en col·laboració amb la resta de figures professionals.
  • Assessorar i en cas necessari, acompanyar les persones beneficiàries en el seu procés de recerca activa d’habitatge en règim de lloguer per a la segona fase de el
    programa.
  • Augmentar el coneixement de l’entorn i el funcionament general de les institucions de la societat d’acollida afavorint l’autonomia de les persones en el desenvolupament de les activitats de la vida quotidiana. (Contextualització)
  • Informar la coordinació de centre i àrea, i coordinació territorial si escau, d’aquelles qüestions que afectin la Condicions d’el lloc: dinàmica de el programa al centre en què treballa.
  • Realització de guàrdies necessàries per al desenvolupament de el projecte.
  • Registre de la feina feta en l’aplicació informàtica de la Fundació Cepaim i / o bases específiques de les entitats finançadores.  Participació en debats i suggeriment proposta pel
    programa. Realitzant aportacions per a la millora metodològica i de resultats de el programa.
  • Participar en les reunions, jornades o espais de formació, relacionats amb el programa, a proposta de l’entitat.
  • Vetllar perquè el projecte compleixi amb el sistema de Qualitat implantat a la Fundació Cepaim (UNE-EN-ISO9001: 2015).
  • Vetllar pel compliment de la Llei de Protecció de Dades implantada a l’entitat, en totes les seves actuacions.
  • Aquelles funcions en el marc del seu grup professional que li puguin ser encomanades.
  • Coordinació amb l’equip tècnic interdisciplinar, amb altres àrees de l’entitat i foment de la feina en xarxa en el territori on s’ubiqui el seu lloc, en relació amb el programa.
  • Desplaçaments i disponibilitat per viatjar.
  • Donar d’alta en el directori de l’entitat els contactes establerts en el desenvolupament de el programa.
  • Donar d’alta les gestions realitzades amb les persones beneficiàries de el programa i amb entitats en les bases de dades de Cepaim.
  • Desenvolupament les intervencions de el programa tenint en compte la perspectiva de gènere i polítiques d’igualtat
    d’oportunitats.
  • Desenvolupament les intervencions de el programa tenint en compte la perspectiva intercultural i la no discriminació.
  • Donar suport a les activitats d’oci i temps lliure que s’organitzin al centre amb les persones beneficiàries de el programa i el centre.
  • Assistir a les reunions de centre territorial a convocatòria de la coordinació del mateix.
  • Participar en les comissions de treball que se li assignin des de la coordinació de centre territorial.
  • Coordinar-el marc de el servei de centre a què se li assigni, amb la resta de professionals del seu centre territorial.
  • Mantenir un marc de coordinació amb els professionals del seu mateix perfil que desenvolupin la seva tasca en el centre.
  • Seguir les directrius metodològiques dels referents de servei i la coordinació estatal de l’àrea

Competències

Organització i planificació. Empatia. Treball en equip. Autonomia. Comunicació.

Estudis, experiència requerida, idiomes i informàtica

FP, Tècnic / a d’intervenció social o mediador / a Social o Similar / persona amb experiència demostrable en l’àmbit de la immigració.
Es sol·licitarà Certificat penals d’acord amb la Llei 26/2015. Protecció de la infància i l’adolescència.

ES VALORA:

  • Coneixements sobre multiculturalitat i del fenomen migratori i característiques bàsiques del col·lectiu immigrant, i sobre els recursos de la regió.
  • Coneixements en informàtica; Windows, ofimàtica i Internet.
  • Coneixements en perspectiva de gènere i polítiques d’igualtat d’oportunitats.

IMPRESCINDIBLE:

  • Carnet de conduir
  • Idiomes: àrab, anglès o francès es tindran en compte altres idiomes.

Altres observacions

Demés condicions a parlar amb l’empresa.

  • Format del DNI/NIE: 00000000X / X0000000X

Hem rebut la teva candidatura, comprovarem si compleixes requisits i en cas afirmatiu enviarem el teu currículum a l’empresa.
Gràcies.